Robijndijk, 4706 LX Roosendaal

Algemene Voorwaarden

Artikel 1 – Definities

Artikel 2 – Toepasselijkheid

Deze bepalingen zijn van toepassing op iedere offerte of aanbieding van “Dienstverlener” en op iedere “Overeenkomst” tussen “Dienstverlener” en “Afnemer”, behoudens en voor zover door “Dienstverlener” schriftelijk van deze bepalingen is afgeweken, met uitsluiting van door “Afnemer” gehanteerde algemene voorwaarden.

Artikel 3 – Offertes

De door “Dienstverlener” uitgebrachte offertes zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders bepaald. “Dienstverlener” kan een vrijblijvende offerte binnen 3 werkdagen na aanvaarding door “Afnemer” herroepen. In dat geval komt geen “Overeenkomst” tot stand.

Artikel 4 – Huurprijs

4.1 Licht & Geluid apparatuur en artiesten: Alle prijzen gehanteerd door “Dienstverlener” zijn onder voorbehoud. Kosten voor vervoer zijn voor de opdrachtgever.
4.2 Voor bezorging/afhaling van huurmaterialen worden transportkosten in rekening gebracht, bepaald door de kilometerafstand tussen “Dienstverlener” en de plaats van bestemming, plus terugreis, vermenigvuldigd met de geldende kilometervergoeding.

Artikel 5 – Betaling, verzuim, annulering en eigendomsbehoud

5.1 De betaling moet plaatsvinden in contanten of via overschrijving, en dit dient vooraf te gebeuren zodra de overeenkomst voor het leveren van onze diensten is aangegaan. De kosten voor van de artiest zijn niet inbegrepen bij de kosten van het geluid. In geval van schade veroorzaakt door derden tijdens uw evenement, zal deze schade worden verhaald en zal de “afnemer” hiervoor aansprakelijk worden gesteld. Annulering is mogelijk tot uiterlijk 14 dagen voor de geplande activiteit; na dit termijn is de “afnemer” de kosten voor de boeking verschuldigd.
5.2 De beslissing om betaling via bankoverschrijving te regelen, ligt bij de “Dienstverlener”. Indien hiervoor wordt gekozen, moet de betaling binnen 14 dagen na de factuurdatum worden voldaan.
5.3 Na betalingstermijnverloop is “Afnemer” van rechtswege in verzuim en zijn alle vorderingen van “Dienstverlener” op de “Afnemer” onmiddellijk opeisbaar en “Dienstverlener” kan uitvoering “Overeenkomst” opschorten tot “Afnemer” aan verplichtingen voldoet. Bij overlijden, faillissement, surseance, schuldsanering of liquidatie zijn verplichtingen direct opeisbaar.
5.4 Bij verzuim van de “Afnemer” wordt er een rente van 1,5% per maand in rekening gebracht. Vanaf dat moment zijn alle kosten die de “Dienstverlener” maakt om voldoening te verkrijgen, zowel binnen als buiten de rechtszaal, voor rekening van de “Afnemer”. In dit geval is de “Afnemer” een vergoeding verschuldigd van 10% van het openstaande bedrag, met een minimum van € 125,00. Mocht de “Dienstverlener” aantonen dat er hogere kosten zijn gemaakt, dan komen ook deze kosten in aanmerking voor vergoeding.
5.5 Betalingen “Afnemer” gaan eerst naar rente/kosten, dan naar oudste openstaande facturen. Alle betalingen door “Afnemer” dienen te geschieden zonder enig recht op opschorting, korting of verrekening.
5.6 Indien de “Afnemer” de gehuurde materialen 14 werkdagen of langer voor de geplande terbeschikkingstelling annuleert, zijn de annuleringskosten vastgesteld op 25% van de boekingskosten. Bij annulering tussen 10 en 14 werkdagen voor de terbeschikkingstelling bedragen de annuleringskosten 40% van de boekingskosten. Voor annulering binnen 8 werkdagen of korter wordt 75% van de huurprijs als annuleringskosten in rekening gebracht. Indien de annulering op de dag van de geplande terbeschikkingstelling zelf plaatsvindt, blijven de volledige boekingskosten verschuldigd.
5.7 EJ Sound Roosendaal behoudt eigendom geleverde zaken. “Afnemer” verplicht deze zorgvuldig en als herkenbaar eigendom van EJ Sound te bewaren.

Artikel 6 – Uitvoering

6.1 Bij uitvoering “Overeenkomst” mag “Dienstverlener” afwijkende/soortgelijke huurmaterialen ter beschikking stellen, zonder ontbindingsgrond.
6.2 Een werkplek wordt gedefinieerd als de locatie waar de terbeschikkingstelling moet plaatsvinden. Deze locatie moet direct bereikbaar zijn voor de voertuigen van de “Dienstverlener” of beschikken over een laad- of lospunt op maximaal 25 meter afstand. Indien de levering niet op de begane grond plaatsvindt, is het noodzakelijk dat er een lift aanwezig is, gezien onze materialen vaak niet handmatig te tillen zijn. Voor terbeschikkingstelling op een andere locatie dan de werkplek kan er een toeslag worden toegepast.
6.5 “Afnemer” mag geen wijzigingen aan geluidsapparatuur aanbrengen.
6.6 Geluidsapparatuur mag niet zonder schriftelijke toestemming “Dienstverlener” aan derden worden verstrekt of door derden worden gebruikt.

Artikel 7 – Verzekeringen

Licht en geluidapparatuur en accessoires zijn tijdens bezit/geleverde diensten van “Afnemer” verzekerd. Schade door bezoekers verhaald op opdrachtgever. Dranken mogen niet bij apparatuur worden geplaatst.

Artikel 8 – Aansprakelijkheid

8.1 Gedurende de huurperiode draagt de “Afnemer” alle risico’s met betrekking tot het gehuurde. De “Dienstverlener” kan onder geen enkele omstandigheid aansprakelijk worden gesteld voor zichtbare of onzichtbare, verborgen of niet-verborgen gebreken. Bovendien is de “Dienstverlener” nooit aansprakelijk voor enige vervolgschade die de “Afnemer” mocht lijden als gevolg van gebreken aan het gehuurde of de dienstverlening. De aansprakelijkheid van de “Dienstverlener” is uitsluitend van toepassing in geval van directe schade veroorzaakt door opzet of grove schuld, en is beperkt tot de netto factuurprijs.
8.2 Alle schade aan licht- en geluidsapparatuur en bijbehorende accessoires, in welke vorm dan ook, komen voor rekening van de “Afnemer”. De “Dienstverlener” zal alle kosten voor onderdelen, evenals gemaakte uren, transportkosten en overige kosten volledig doorberekenen aan de “Afnemer”. Het is belangrijk op te merken dat ontbrekende materialen als gevolg van verduistering, diefstal of verlies in welke vorm dan ook tegen de nieuwprijs zullen worden doorberekend. Om verdere schade en kosten te voorkomen, worden deze ontbrekende materialen direct gefactureerd en vervangen.

Artikel 9 – Letsel

“Dienstverlener” is niet aansprakelijk voor enig letsel van welke aard ook, door welke toeval of ongeval dan ook, aangebracht door de gebruikers / “Afnemer”’s of genodigden voor, tijdens of na de “Overeenkomst”.

Artikel 10 – Overmacht

10.1 Onder overmacht verstaan we situaties die het onmogelijk maken om aan de afspraken te voldoen en die niet aan “Dienstverlener” kunnen worden toegerekend. Hieronder vallen onder andere stormachtig weer (inclusief gladheid door neerslag of ijzel), vertragingen, problemen met leveringen van “Afnemer’s” aan “Dienstverlener”, onverwachte problemen bij leveranciers of andere derden, stakingen, algemene vervoersproblemen en het niet kunnen krijgen van benodigde zaken of diensten voor de uitvoering van de “Overeenkomst” door “Dienstverlener”.
10.2 Tijdens overmacht worden de verplichtingen van “Dienstverlener” opgeschort. Als de periode van overmacht langer duurt dan 24 uur en daardoor de uitvoering van de verplichtingen door “Dienstverlener” onmogelijk wordt, hebben beide partijen het recht de “Overeenkomst” te ontbinden, zonder dat dit leidt tot enige verplichting tot schadevergoeding.

Artikel 11 – Ontbinding

“Dienstverlener” heeft het recht om de “Overeenkomst” met “Afnemer” onmiddellijk en zonder in gebreke stelling of tussenkomst van de rechter te ontbinden in de volgende gevallen:
Als “Afnemer” niet voldoet aan zijn opeisbare verplichtingen jegens “Dienstverlener”.
Als na het sluiten van de “Overeenkomst” omstandigheden aan het licht komen die “Dienstverlener” goede redenen geven om te vrezen dat “Afnemer” niet aan zijn verplichtingen kan voldoen.

Artikel 12 – Geschilbeslechting en Rechtskeuze

Voor elke “Overeenkomst” tussen “Dienstverlener” en “Afnemer” is alleen het Nederlands recht van toepassing.